Maatregelen die je veel ziet in de branche zijn:

Deurbeleid:

  • Klanten aan laten bellen en niet teveel mensen tegelijk naar binnen
  • Mensen met ziekteverschijnselen weigeren
  • Zoveel mogelijk werken op afspraak

Afstand creëren:

  • Vitrines en tafeltjes zo veel mogelijk zo plaatsen dat mensen op afstand van elkaar staan
  • Verkooptafels (om aan te zitten) twee-aan-twee zetten om diepte te creëren
  • Balie dieper maken met extra tafel aan de voorkant

Hygiëne:

  • Hand-gel op alcoholbasis op elk tafeltje
  • Glorix/alcoholdoekjes neerzetten voor het reinigen van oppervlakken en producten (maar pas op voor het effect op natuurlijke materialen)
  • PIN-apparaat, deurbel, deurklink, toonbank en verkooptafel (inclusief de stoelen, indien gebruikt) reinigen na iedere klant
  • Handen wassen na ieder contact met klanten

Klantcontact:

  • Klant vragen om handen te reinigen
  • Reparatiegoederen direct in zakje laten plaatsen, drie dagen laten rusten (dus niet klaar-terwijl-u-wacht bij batterijwissel) en bij teruggave niet uitpakken en overhandigen maar de klant het zakje laten meenemen
  • Geen gaatjes in de oren prikken (ten eerste: vanwege de lockdown-maatregelen, ten tweede: niet alleen vanwege het doorboren van de huid maar vooral vanwege de afstand tot elkaars gezicht)
  • Geen koffie of thee etc. aanbieden