De organisatie van Out of the Box heeft bekendgemaakt dat de voorjaarseditie 2019 geannuleerd is. Het beursconcept dat in 2017 en 2018 met succes uitgerold werd, krijgt door de annulering van het komende event geen vervolg. De organisatie laat weten wél druk bezig te zijn met een ander, vernieuwend retailevent.

Out of the Box werd gestart door een organisatie die anders wilde zijn en echte verandering in gang wilde zetten. Is dat gelukt? “Velen zeggen van wel! Wij zijn zelf trots op de edities die we tot nu toe hebben georganiseerd. Maar onze branche verandert razendsnel. En wij veranderen graag mee, onze beurs heet niet voor niks Out of the Box.”

Hoe gaan ze dat doen?
“We halen een streep door het concept zoals we dat in 2017 en 2018 zeer succesvol uitrolden. De voorjaarseditie van Out of the Box gaat niet door. Wij staan ervoor om buiten de gebaande paden te denken en drastische keuzes niet uit de weg te gaan. We voeren bewust geen kleine aanpassingen door in het bestaande concept, maar geven een krachtig signaal door echt een volgende stap gaan maken.”

Waarom nu?
“Zo’n besluit neem je niet zomaar. Wij hebben de afgelopen maanden uitgebreid onderzoek gedaan naar wat er nodig is in onze branche, zowel kwalitatief als kwantitatief.
Twee verschillende organisaties hebben we onafhankelijk van elkaar twee verschillende onderzoeken laten doen. De uitkomsten lieten duidelijk zien dat we onze energie moeten gaan steken in de opzet van een werkelijk vernieuwend retailevent! Geen traditionele beurs maar een inspirerend en optimistisch event dat gaat over kansen en mogelijkheden. Een event waarbij buiten traditionele branchegrenzen wordt gedacht en dat maximaal aansluit op de ontwikkelingen die breed binnen de retail spelen. Een event dat nieuwe partijen maar ook consumenten bij elkaar brengt.”

De beursorganisatie verwacht eind februari meer bekend te maken.

info@boxevents.nl