Geheel in lijn met het motto van het merk, designed to sustain, ontwerpt KERBHOLZ om te behouden. Dat wil zeggen, het merk gaat op een zo duurzaam mogelijke manier om met de planeet én als mensen onder elkaar.

Het in 2012 in Keulen opgerichte merk produceert horloges gemaakt van natuurlijke, duurzame en vernieuwende materialen zoals acetaat, hout en marmer. Het minimalistische design geeft alledaagse items een buitengewoon gevoel, aldus het merk. ‘Hedonistic Sustainability’ noemt KERBHOLZ het; producten die begeerlijker zijn met dank aan hun duurzaamheid.

Studievrienden en oprichters Moritz en Matthias besluiten hun backpack te pakken en naar Mexico te vetrekken. Ze waren op slag verliefd op de cultuur van het land, maar ook op hen gebruik van hout. Het natuurlijke materiaal had z’n piek in de mode nog niet behaald volgens het duo en ging, terug in Duitsland, aan de slag met een plan van aanpak. Twee vrienden voegen zich toe en samen ontstaan de eerste KERBHOLZ producten.

Een hoop avonturen én kilometers (het viertal verkocht de eerste KERBHOLZ horloges vanuit een oud Volkswagenbusje) verder is KERBHOLZ naar eigen zeggen the name to know op het gebied van innovatieve en duurzame horloges. Sinds 2017 heeft het merk ook de stichting ‘Design to Sustain’ opgericht, waar 10% van de winst naar toe gaat.

www.kerbholz.com