Home >
Nieuws >
Huidige artikel

1 op de 2 vrouwen kan niet meer zonder smartwatch

November 2, 2021

Auteur:
Joke Sants

Om een beeld te krijgen van de populariteit van smartwatches in Nederland, heeft otto.nl een onderzoek gehouden onder 1390 klanten van het bedrijf over de periode van 3 t/m 20 september 2021. Daaruit is naar voren gekomen dat bijna de helft van de vrouwen die een smartwatch hebben daar niet meer zonder kan.

Op zondag 31 oktober is de wintertijd in gegaan en dat betekent dat de klok weer een uur terug gaat. Bij de meeste jongeren (18-24 jaar) zal dit moment ongezien voorbij gaan, want uit onderzoek van otto.nl blijkt dat 39,5% van de jongeren een smartwatch heeft en nog eens 14,0% een digitaal horloge waarop de klok automatisch verzet wordt. Bij de oudste groep (65-74 jaar) ondervraagden zal de tijd het meest handmatig moeten worden aangepast, 39,1% heeft namelijk een analoog horloge.

Deze data weerspiegelen de eerste gedachte dat jongeren tegenwoordig voor smartwatches kiezen en ouderen veelal nog bij een analoog horloge blijven. Onder de groep jong volwassenen (25-34 jaar) zal de tijd het minst verzet hoeven worden, want 40,2% van de respondenten geeft aan helemaal geen horloge te hebben.

Bijna de helft van de ondervraagde vrouwen die een smartwatch hebben, kan niet meer zonder haar slimme horloge. Met een toenemende zoekvraag naar smartwatches neemt ook de afhankelijkheid hiervan toe. Uit het onderzoek naar smartwatches en trends komt naar voren dat 48,0% van de vrouwelijke respondenten niet of absoluut niet meer zonder haar smartwatch kan. Mannen daarentegen kunnen beter zonder hun smartwatch: slechts 31,5% kan haast niet meer zonder hun smartwatch.

Lees hier het complete onderzoek

Ook een smartwatch kopen? Zoek een adres bij jou in de buurt via onze winkelzoeker.

Terug